Podsumowanie 2019 roku w Towarzystwie

• Podsumowanie  2019 roku w Towarzystwie

Przedstawiamy podsumowanie minionego roku, w którym:

►Z wielką radością gościliśmy Państwa na przedpremierowych otwarciach wystaw w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie/ Museum of Modern Art in Warsaw: „Strachy” Daniela Rycharskiego, „Nigdy więcej. Sztuka przeciw wojnie i faszyzmowi w XX i XXI wieku”, „Ja, istota ludzka” Miriam Cahn.

►Hitem sezonu okazało się czerwcowe otwarcie wystawy „Farba znaczy krew. Kobieta, afekt i pragnienie we współczesnym malarstwie” połączone z imprezą charytatywną na 10-lecie Towarzystwa, z atrakcyjną loterią fundrisingową. Rozlosowaliśmy wtedy 10 prac przekazanych nam przez artystki biorące udział w wystawie. Odwiedziliśmy również galę otwarcia ubiegłorocznej edycji Artystyczna Podróż Hestii.

►Wzbogaciliśmy kolekcję Muzeum o akwarele i gwasze wchodzące w skład cyklu „STAR” Mikołaja Sobczaka oraz, w ramach współpracy z organizatorami Friend of a Friend, film Shany Moulton „MindPlace ThoughtStream”. Miło nam poinformować, że dzięki pozyskaniu wyjątkowego darczyńcy w nadchodzących latach będziemy kontynuować dwuletnią już tradycję przyznawania nagrody w postaci zakupu komisyjnie wybranego dzieła, prezentowanego w czasie warszawskiej edycji Friend of a Friend.

►Patrząc w przyszłość odwiedziliśmy plac budowy Muzeum oraz zaprezentowaliśmy projekt Polskie Archiwum Filmów Domowych, w ramach którego mamy nadzieję na powiększenie zbiorów dostępnych w Filmotece Muzeum.

►Rozwojowi Państwa pasji kolekcjonerskich sprzyjał panel o kolekcjonowaniu sztuki współczesnej, na którym poglądy wymienili przedstawiciele galerii, domu aukcyjnego, portalu internetowego i doradztwa rynku sztuki.

►Kontynuowaliśmy sprzedaż wydawanych przez nas edycji kolekcjonerskich.

►Odwiedziliśmy galerie komercyjne prezentujące dzieła artystów związanych z kolekcją lub wystawami w MSN (m.in. Agaty Bogackiej, Jerzego Stajudy, Zofii Rydet, Henryka Strenga, Mateusza Choróbskiego).

►Wzięliśmy udział w FOAFWarsaw Gallery Weekend.

►Zaprosiliśmy Państwa na aukcje charytatywne Fundacja Razem Pamoja, Refugees Welcome oraz Wysokich Obcasów.

►Wiedzę o sztuce, instytucjach i kolekcjach mogliśmy poszerzać w czasie wspólnych wycieczek; m.in. do Muzeum Sztuki w Łodzi na wystawy „Awangarda i państwo” i „Wielka Wojna”; do Berlina na wystawy i spotkania z Katarzyną Kozyrą i Agnieszką Polską oraz zwiedzanie kolekcji prywatnych Eriki Hoffman, Archivio Konz, Boros Collection, Julia Stoschek Collection; do Wenecji na otwarcie Biennale Sztuki w Wenecji.

►W swojej warszawskiej kolekcji gościł nas Piotr Paweł Bazylko, a w Rabce Paulina Ołowska w Willi Kadenówka.

►Zapewniliśmy naszym członkom nieodpłatne karty VIP uprawniające do wstępu na targi i imprezy towarzyszące Art Basel, Vienna Contemporary, Frieze London, Fiac Paris, Artissima Turyn, Paris Photo i wiele innych.

►W 2019 roku wybraliśmy również Zarząd Towarzystwa na nową kadencję w składzie: dr Aleksandra Auleytner, Michał Borowik, Helena Czernecka, Katia Szczeka, Anna Tryc-Bromley.

Dziękujemy, że byliście z nami w roku 2019 i zapraszamy na wiele więcej wydarzeń w 2020!